Venterprise blog

Lezing

Spreken tijdens eHome&Deco

Op donderdag 2 oktober vond alweer de tweede editie van de Emerce eHome&Deco plaats in de Amsterdam RAI. Een congres dat helemaal in het teken stond van de kansen die er liggen op het gebied van online voor de interieurbranche. Partijen als Fonq, Home24 en IKEA hielden verhalen over hun strategische plannen en concepten. Over […]

Ondernemerschap

Van der Deen Wonen BV overgenomen

Ik heb het lang stil moeten houden, maar nu mag het eindelijk overal geroepen worden: ik heb Van der Deen Wonen BV in Hengelo overgenomen. Na een ruime tijd vanuit Venterprise als adviseur en ondernemer mijn klanten te hebben geholpen bij het ontwikkelen van nieuwe business modellen en het ontwikkelen van succesvolle online strategieën is […]

Lezing

Spreken tijdens MARCOM14 op 4 juni

Op woensdag 4 juni aanstaande spreek ik vanaf 15:35 uur op het Adfo Mainstage tijdens de MARCOM14 in de Amsterdam RAI. Mijn verhaal zal vooral gaan over de kansen die er liggen binnen online en hoe deze te benutten, juist ook als je geen grandioze budgetten hebt. Mijn verhaal In de aankondiging van mijn verhaal […]

Ondernemerschap

BAAZ Magazine: Throwback Bossday: Floris Venneman

In 2012 ben ik geïnterviewd door BAAZ Magazine. Nu alweer twee jaar later waren ze benieuwd hoe de zaken er bij Venterprise en bij Mia Domo voor staan. Lees het hier. “Elke editie laten wij drie startups aan het woord over hoe zij bouwen aan hun nieuwe bedrijf, welke obstakels moeten zien te tackelen en […]

Ondernemerschap

Meer omzet verwacht voor Familiebedrijven

Vandaag kwam ING met het bericht dat familiebedrijven optimistisch zijn over 2014. Zo’n 75% van de familiebedrijven denkt dit jaar omzetgroei te realiseren. De bedrijven verwachten gemiddeld uit te komen op een omzetgroei van 7 procent. De familiebedrijven realiseerden vorig jaar gemiddeld een omzetgroei van vijf procent. Dat zien we ook bij onze klanten, veelal […]

Ondernemerschap

Floris Venneman in De Zaak over “de overname”

In het ondernemersmagazine De Zaak van april 2014 sta ik met een artikel over de financiering van de overname waar ik mee bezig ben. Na een aantal adviesklussen in de woonbranche heb ik gezien waar de kansen en mogelijkheden liggen. Naast het ontwikkelen van een duidelijke online strategie en uiteraard optimaal verbinden met de offline […]

LezingOndernemerschap

ABN AMRO Sessie voor Ondernemers in de Food

Op woensdag 26 maart jl. mocht ik samen met Niels Dijkman (sectorbanker Food van de ABN AMRO) voor een selecte groep ondernemers actief in de Food een sessie verzorgen rondom ondernemen in de nieuwe werkelijkheid. In het Verkade Paviljoen op de Zaanse Schans, stiekem toch een beetje de bakermat van het Nederlandse “food-ondernemerschap”, hebben we […]

Lezing

Spreken tijdens netwerkevent van Secretary Plus

Volgende week donderdagavond 6 februari mag ik spreken tijdens het Networking Event van Secretary Plus. Secretary Plus is de specialist in het bemiddelen, begeleiden en ontwikkelen van alle ondersteunende professionals in diverse vakgebieden zoals van secretaresses tot management assistentes. Het thema van dit eerste event is “ambitie” en zal op verschillende locaties tegelijkertijd plaatsvinden. Ik […]

OndernemerschapOnline strategie

Online- en offline shoppende klant als grote kans

Uit onderzoek van Q&A Research & Consultancy blijkt dat veertig procent van de retailers eigenlijk vindt dat hun onderneming klanten niet optimaal via de verschillende kanalen bedient. Eigenlijk zou de retailer in staat moeten zijn om zowel de online als de offline klant altijd inzicht te geven in bijvoorbeeld de actuele voorraden (dit is bij […]