MKB mist kansen door verouderde websites
TNS NIPO heeft samen met DTG een onderzoek gedaan onder MKB ondernemers rondom de status van hun online strategie. Het blijkt dat 25% van de ondernemers een website heeft die ouders is dan vier jaar. En 28% blijkt zelfs geen website te hebben. Bijna 37% van de MKB-bedrijven in Nederland geeft aan binnen twee jaar te investeren in een nieuwe website.
Een goede online presentatie moet passen bij de online beleving van uw onderneming en is gericht op conversie (of dit nu directe verkopen zijn of bijvoorbeeld afspraken met potentiĆ«le klanten in uw winkel). Uit het onderzoek blijkt dat MKB ondernemers vaak advies vragen bij collega’s of vrienden en familie. De bouw van een website wordt vaak uitbesteed, maar vaak door een bekende van de ondernemer. Dit is niet altijd de beste keuze. Laat u daarom goed adviseren en zorg voor een integrale aanpak. Bouw niet alleen nieuwe website, maar zorg dat er een degelijke aanpak en strategie aan ten grondslag ligt. Dit bespaart u kosten en zorgt vooral dat de investering die u doet ook daadwerkelijke een zinvolle is.
Wilt u eens doorpraten en sparren over de mogelijkheden voor uw onderneming? Maak vrijblijvend een afspraak.