Online- en offline shoppende klant als grote kans
Uit onderzoek van Q&A Research & Consultancy blijkt dat veertig procent van de retailers eigenlijk vindt dat hun onderneming klanten niet optimaal via de verschillende kanalen bedient. Eigenlijk zou de retailer in staat moeten zijn om zowel de online als de offline klant altijd inzicht te geven in bijvoorbeeld de actuele voorraden (dit is bij meer dan de helft van de winkeliers niet beschikbaar). Zij willen namelijk zekerheid dat ze kunnen vinden (en kunnen kopen) waar ze behoefte aan hebben. Wil je winkelbezoek en/of online aankopen stimuleren? Zorg ervoor deze informatie wél beschikbaar is! Retailers moeten daar de longtail aanbieden, om ervoor te zorgen dat de consument niet misgrijpt.
80% ziet on- en offline shoppende klant als kans
Uit het onderzoek blijkt ook dat ruim 80% van de ondernemers de on- en offline shoppende klant als kans ziet. Het is en blijft lastige materie, dat is tenminste wat ik merk in de gesprekken die ik heb met ondernemers in de retail. Hoe een winkel goed gerund moet worden is vaak niet het probleem, maar hoe je online en offline optimaal op elkaar aansluit. En hoe de kansen online moeten worden ingevuld blijkt vaak lastig. Een keertje sparren kan uiteraard. Bel me gerust.
Via RetailNews.