Nieuwe column ‘Dodo of Giraffe’
Huh, dodo of giraffe? Gaat het goed met Floris. Ja hoor. Heel goed zelfs. Dank je.
De mannen achter de magazines van INTO Business zijn gestart met een nieuwe regio, die van Haarlem. Natuurlijk was ik vereerd toen mij gevraagd werd of ik elke editie een column wilde gaan schrijven. Vaste columnist? Ik? En ik kan helemaal niet schrijven, ik ben immers een betere prater. Toch heb ik er al twee weten de produceren en de reacties zijn positief (de eerste lees je hier).
Ik sta regelmatig als spreker op het podium, vaak over de kansen die de vergrijzing met zich meebrengt en help ik de toehoorders de 50+er beter te begrijpen. Soms gaat mijn verhaal meer over het ondernemerschap, over hoe jij je als ondernemer blijft vernieuwen om ervoor te zorgen dat je ook in de toekomst nog bestaansrecht hebt. Veel ondernemers zijn hier niet of veel te weinig mee bezig. En zijn ze er wel mee bezig, dan worstelen ze enorm met de aanpak. Het lijkt een struggle waar men niet of nauwelijks over durf te praten met anderen. Een gemiste kans wat mij betreft.
Daarom schreef ik aan de hand van de analogie van “de dodo of de giraffe” een column. Je kunt ondernemers in twee groepen indelen. Bestaat jouw onderneming over 10 jaar nog? Ben jij een dodo of een giraffe?
Nee, ik ben niet ineens een specialist geworden op het gebied van de evolutie, maar even kort door de bocht is er in het verleden dit gebeurd: de dodo leefde op Mauritius, had geen natuurlijke vijanden en is daardoor zijn vermogen om te vliegen verloren. Totdat er een gevaar kwam waar hij niet op was voorbereid. Weten wat dit te maken heeft met jouw ondernemerschap en het vermogen om ook in de toekomst van toegevoegde waarde te blijven voor jouw klanten? Lees dan mijn column op de website van INTO Business (of natuurlijk in hun magazine).
En natuurlijk kom ik tijdens bijeenkomst of sessie met de directie graag eens spreken over dit onderwerp. Geen vage teksten, maar concrete tips en handvatten om met jouw business aan de slag te gaan. Neem contact met me op of check de website van Sprekershuys!