Venterprise blog

Ondernemerschap

Column: “Ondernemer, durf uit te besteden”

Mijn eerste column voor MKB Servicedesk staat online. Een column over het lef hebben om zaken uit te besteden die je negatieve energie en tijd kosten. Focus op je core business en de zaken waar je plezier in hebt: Als ondernemer ben je vooral druk met het maken van omzet. Bij het draaiend houden van […]

Klanten

Eerste fase Lippe Wonen Online is “live”

Na maanden van marktverkenning, strategie en concept ontwikkeling en daarnaast ook nog programmeren is het dan eindelijk zo ver: de eerste fase van het online filiaal van Lippe Wonen is te vinden op het Internet. Vanaf nu gaan we doorontwikkelen tot een volwaardig negende filiaal van Lippe Wonen. Tijd om strategie om te zetten in […]

LezingOnline strategie

Lezing “Friday Afternoon Session” [video]

Op vrijdag 24 augustus was ik te gast bij de Friday Afternoon Session (FAS). Ik mocht daar spreken over de verbinding tussen online en offline marketing. Naar mijn idee kunnen online en offline marketing niet zonder elkaar en is de vraag niet óf je aan marketing doet, maar hoe je dit doet. Daarom gaf ik […]

Ondernemerschap

Geniet van het talent om je heen

Geïnspireerd op een artikel van Matt Cheuvront dat hij schreef op zijn blog “Life without pants” schrijf ik onderstaande blog. Hij heeft het in zijn blog over hoe je een “mensch” wordt, Matt refereert hierbij naar wat Guy Kawasaki als definitie hanteert van een “mensch”. “A mensch is someone to admire and emulate, someone of […]

LezingOnline strategie

Floris Venneman spreekt tijdens Friday Afternoon Session van MediaCT

MediaCT organiseert elke maand op vrijdagmiddag een Friday Afternoon Session (FAS), ongeveer een uur lang een spreker, aansluitend discussie en een borrel. Op vrijdag 24 augustus spreekt Floris over het belang van het verbinden van online en offline marketing. Veel MKB ondernemers worstelen met het “online gaan” en zien dit vaak los van hun “offline” […]

AlgemeenOnline strategie

Het Landschap van Sociale Media

Ik kom veel bij MKB ondernemers over de vloer en uit de gesprekken komt vrijwel altijd naar voren dat ze weten dat het belangrijk is om actie te ondernemen rondom het ontwikkelen van een online strategie. Uiteraard help ik hier graag bij, maar het begint bij inzicht in het landschap van sociale media en wat […]

Klanten

Actueel: Lippe Wonen Online Pilot gestart

Venterprise is al geruime tijd betrokken bij de ontwikkeling van Lippe Wonen Online. Het online filiaal van Lippe Wonen. Inmiddels is de pilot periode gestart waarin ook het online filiaal ook daadwerkelijk zal worden gelanceerd. Samen met een team van professionals zal Floris Venneman de komende 6 maanden werken aan het succesvol lanceren van een […]

Algemeen

Interview “Te Huur: Floris Venneman” in BAAZ Magazine

In BAAZ Magazine Editie 2.2012 staat een interview met mij in de rubriek “Jong Succes”. Een interview over ondernemerschap, kansen zien en kansen grijpen. Over mijn ondernemerscarrière tot nu toe en een blik naar de toekomst. Dank Sanne Ruhaak voor het leuke gesprek en mooie artikel.

Algemeen

Interview met Floris Venneman op MKB Servicedesk

Recentelijk ben ik geinterviewd door de Redactie van MKB Servicedesk. Dit interview staat nu online met als titel “Stop met schreeuwen en pushen; leer je klanten echt kennen”. Naast dit interview heb ik al eens eerder een videotip gegeven over “Personal Branding”. Lees hier de verkorte versie. “Stop met schreeuwen en pushen; leer je klanten […]